Wednesday 22 October 2014

UTAMAKAN TEKNIK JUALAN YANG BERKHEMAH

Teks: Norhafizah Abd Hadi
Gambar: Arkib ABDR

Assalamualaikum, 

Masak apa suri sekalian hari ini? Seronok melihat juadah para suri, nampak istimewa dan hebat. Mana tidaknya, tangan yang menyediakan penuh rahmah dan mawaddah, saya yang melihat juga turut kecur liur. Terhutang budi rasanya kerana saya juga dapat idea nak masak apa kala melihat entri-entri masakan suri sekalian.

Teringat saya sewaktu makan tengahari semalam, suami membuka kembali kisah beli sayur di pasar minggu baru-baru ini. Si penjual melaung sekuat-kuatnya, "RM1! RM1!". Kebetulan kami sedang berada di situ, kami terus memilih beberapa jenis sayur. Saya suka mendengar harganya bukan kerana harganya semata-mata, tetapi kuantitinya yang tidak banyak seperti biasa, sesuai bagi keluarga kecil kami yang makan sayur hidangan kecil. 

Namun lain pula yang terjadi ketika membayar belian, harga RM1 itu hanya iklan semata-mata. Ada beberapa jenis sayur yang bukan berharga RM1 diletak bersama sayur berharga RM1. Geramnya kami bukan kepalang, namun hanya menggelengkan kepala. Mujur kami tidak beli banyak di situ, hanya 2 ikat, bayar saja lah. Dalam hati, sungguh membara!

Saya faham dunia pemasaran dan cara penjual itu memikat pelanggan, namun harus ada etikanya. Penjual haruslah memberi sebagaimana tawaran yang dijanjikan. Bermain dengan strategi pun tetapi bukanlah cara yang menyakiti hati pelanggan. Penjual begini saya rasa harus membaca dan memiliki Ebook Rahsia Khidmat Pelanggan, Usahawan Online. Saya sendiri sudah membacanya. Ebook ini bukan sahaja sesuai bagi yang baru berjinak-jinak dengan perniagaan online, malah bagi yang sudah bergelar tokey yang ingin menambah baik mutu khidmat pelanggannya.

Bagi yang ingin menambah rujukan dan bahan bacaan, boleh dapatkan ebook ini sekarang. Dapatkan harga promosi yang masih berlangsung, hanya RM30 (asal RM50), anda akan dapat bonus satu ebook pilihan dengan pembelian ebook ini. Tawaran ini akan berakhir pada bila-bila masa sahaja.

 
Untuk pertanyaan dan pembelian, boleh hubungi saya melalui:

Facebook: https://www.facebook.com/norhafizah.abdhadi.9
SMS/WhatsApp: 019-3991809
Email: pn.norhafizahabdhadi@gmail.com 

No comments:

Post a Comment

DESIGN BY:UMIESUEstudio/2014