Tuesday 26 August 2014

NIKMAT YANG DISYUKURI

Teks: Norhafizah Abd Hadi
Gambar: Norhafizah Abd Hadi



Assalamualaikum semua,

Alhamdulillah pagi ini hujan turun mencurah-curah, membasahi alam yang sekian lama gersang. Terasa sejuk hingga ke tulang, terasa ingin menarik selimut tetapi sudah terbit fajar tanda hari menjelang siang. 

Saya segera ke dapur untuk menyediakan air panas untuk anak-anak mandi sebelum ke sekolah. Dahulunya saya tidak menitik beratkan hal tersebut, tetapi satu ketika anak sulung batuk panjang dan agak teruk, sudah bermacam ubat saya cuba tidak juga sembuh. Akhirnya satu persatu eksperimen saya jalankan, saya dapat kesimpulan anak saya tidak tahan sejuk. Jika tidur malam juga saya akan mengawal suhu penghawa dingin atau kelajuan kipas angin. Saya pastikan anak berselimut dan sejak itu saya akan sediakan air suam untuk mandi jika cuaca sejuk.

Baru-baru ini saya mencuba produk Qaseh keluaran Ana Edar untuk seisi keluarga saya. Anak-anak saya akan makan Qaseh Junior setiap hari dan alhamdulillah mereka tidak kerap selsema terutama anak sulung saya. InsyaAllah saya akan teruskan pengambilan Qaseh untuk kami semua, mudah-mudahan khasiat makanan sunnah yang terkandung di dalamnya menjadikan kami lebih sihat. Lebih sihat lebih nikmat hidup ini.


***********************************************************************

INGIN BERGELAR WAHM?

Pertimbangkan 10 perkara penting ini sebelum mengambil keputusan untuk berhenti bekerja :

1. Kenalpasti samada kewangan sudah stabil atau tidak
2. Kenal pasti juga punca kewangan untuk pendapatan aktif dan pasif
3. Merancang kewangan untuk jangka masa pendek dan jangka masa panjang
4. Tentukan jenis bidang atau industri yang mahu diceburi
5. Berunding dan mendapat persetujuan pasangan sebleum membuat keputusan.
6. Yakinkan diri sendiri, sebelum dapat menerima pandangan keluarga, sahabat dan masyarat.
7. Yakin dan berani membuat keputusan kerana cabaran selepas bergelar WAHM SOHO adalah lebih mencabar.
8. Tahu apa matlamat dua tahun, tiga tahun dan 10 tahun
9. Bersedia fizikal dan mental
10. Bersedia apaila usaha menambah pendapatan di rumah gagal anda ada perancangan lain.

Bagi yang sedang merancang untuk bergelar WAHM, bisnes online adalah salah satu cara untuk memulakan bisnes. Untuk yang masih tiada produk, boleh bersama kami di Akademi Bekerja Di Rumah, sebagai rakan niaga /pengurus online akademi. Atau sertai dropship abdr untuk bermula

Bagaimana cara, boleh hubungi saya untuk pendaftaran.

Facebook :  https://www.facebook.com/norhafizah.abdhadi.9
SMS/WA : 019-3991809

No comments:

Post a Comment

DESIGN BY:UMIESUEstudio/2014