Wednesday 6 November 2013

SUKA-SUKA



Teks     : Norhafizah Binti Abd Hadi
Gambar : Norhafizah Binti Abd Hadi





Assalamualaikum semua, 


Sudah lama saya menjejak tudung ‘instant’ di pasaran. Agak sukar mencari tudung yang menepati citarasa saya yang cerewet dan harga yang berpatutan. Kadangkala tak puas hati dengan ciri-ciri tudung tersebut, kadang kala harga pula mahal bukan main. Bagi saya seorang ibu dengan 3 permata kecil ini juga agak payah mencari tudung sambil membawa ‘dayang-dayang’ ini.


Menumpang kesabaran seorang suami, saya dapat juga membeli beberapa helai tudung, tetapi masih memerlukan tambahan stok. Dari satu tempat ke satu tempat saya mengintai, suami sabar melayan anak-anak. Sampai satu peringkat, saya dan suami amat berhajat untuk menjual tudung suatu hari nanti. Tudung yang kami maksudkan ialah tudung ‘instant’ yang labuh, tidak melekap, warna yang menjadi pilihan ramai di samping harga yang berpatutan.


Baru-baru ini saya berpeluang ke sebuah kedai menjual pakaian muslimah termasuklah tudung. Cara pembelian secara borong di situ menarik minat saya. Sangat berbaloi harganya. Tetapi ada kurangnya di mata saya, pilihan untuk saya yang cerewet ini masih kurang di situ. Walaupun begitu, saya tetap membeli beberapa helai tudung dan Alhamdulillah tudung-tudung itu sudah ada pembeli. Satu hari nanti saya pasti akan ke situ lagi sambil mengintai-ngintai pemborong tudung labuh di tempat lain. Minat baru saya, bisnes tudung! Semoga Allah memudahkan jalan saya untuk membantu muslimah membeli pakaian menutup aurat dan semoga Allah menemukan saya dengan pemborong tudung yang sangat saya cari. Amin.


Bertemu lagi di entry seterusnya, wassalam.




No comments:

Post a Comment

DESIGN BY:UMIESUEstudio/2014