Saturday 24 January 2015

RUTIN SABTU SURI

Teks : Norhafizah Abd Hadi
Gambar : Norhafizah Abd Hadi


Alhamdulillah senarai menu untuk seminggu sudah siap. Menjelang tengahari nanti kami akan keluar mencari bahan dapur dan keperluan rumah. Sementara menanti suami pulang dari melatih pasukan takraw sekolahnya, saya menguruskan rumah dan anak-anak dahulu. Hari ini anak-anak agak liat bangun kecuali si kecil Hariz bangun tanpa dikejut. Mulut saya agak kepoh pagi ini meminta anak-anak memberi kerjasama untuk bersiap memandangkan perlu selesaikan banyak perkara sepanjang hari.  

Seperti biasa, rumah mertua menjadi tempat persinggahan. Makan, solat dan berehat sementara menanti jam 4, kelas mewarna anak sulung. Pelanggan agak ramai hari ini di kedai makan mertua, suasana agak sibuk. Suami sibuk membantu agar operasi kedai lebih lancar. Pelanggan terus datang silih berganti, alhamdulillah alhamdulillah.

Saya tidak melibatkan diri di kedai makan mertua, sebaliknya mengemaskini dan melayan pelanggan-pelanggan di butik online saya Butik Al-Izzah. Talian internet tidak berapa baik hari ini, kerja saya agak terganggu. Badan sudah minta rehat, saya lelapkan mata seketika sebelum dikejut suami jam 3 lebih untuk bersiap menguruskan urusan lain pula.

Malam ini rasa lebih tidak bermaya, seluruh kudrat rasa lemah, namun saya gagahkan juga menyiapkan persiapan untuk sessi penting esok. Insya Allah esok bakal berlangsung sessi fotografi tudung kanak-kanak keluaran saya dan dua beradik yang lain. Alhamdulillah tudung-tudung sudah siap dan bakal menjengah pasaran tidak lama lagi. Nantikan ya!








No comments:

Post a Comment

DESIGN BY:UMIESUEstudio/2014