Tuesday 24 December 2013

BUTIK BERGERAK

Teks      : Norhafizah Abd Hadi
Gambar  : Norhafizah Abd Hadi


Berkumpul sambil menjamu mata tengok tudung


Keriangan di taman tema air


Keriangan bersukaneka

Assalamualaikum semua,

Minggu yang lalu terlakar kenangan indah bagi keluarga besar Abd Hadi. Berkumpul, bermain, bergurau senda dan membuat aktiviti bersama dalam hari keluarga yang sudah masuk kali keempat. Alhamdulillah, syukur atas nikmat ukhwah dan kasih sayang.

Bagi keluarga besar seperti ini agak susah untuk berkumpul memandangkan masing-masing tinggal di serata Malaysia bahkan ada yang sedang menuntut di luar negara. Biasanya hanya berjumpa di 'Facebook' atau 'WhattsApp' sahaja. Namun nikmat pertemuan 'secara langsung' lebih membuahkan aura yang sangat mengujakan.

Dalam pertemuan itu sempat saya membuka 'butik' untuk jualan di kalangan ahli keluarga sahaja. Alhamdulillah sambutan sangat baik. Anak saya turut menjadi pembantu jualan tidak rasmi, boleh tahan ada bakat rupanya, he he.

Saya teringat pesan guru, untuk menjadi yang lebih baik, harus bijak gunakan ruang dan peluang yang ada. Peluang tak selalu datang, sekali ia datang bergolek manfaatkanlah sebaiknya. Peluang bisnes ini hanya kisah beberapa peratus sahaja, pokoknya tidak rugi kita merebut peluang untuk kejayaan dunia dan akhirat. HAYYA 'ALAL FALAAH! Marilah menuju kejayaan.

Koreksi diri, hiasi peribadi, hingga bertemu lagi di entry seterusnya, wassalam.

No comments:

Post a Comment

DESIGN BY:UMIESUEstudio/2014