Sunday 15 December 2013

BERKAT LANGIT CERAH

Teks     : Norhafizah Abd Hadi

Gambar : Norhafizah Abd Hadi


Assalamualaikum semua,
Alhamdulillah berkat doa semua, kini kami sekeluarga sihat, cuma tinggal batuk dan selsema yang semakin pulih. Terima kasih atas doa kalian.
Syukur alhamdulillah cuaca sekarang cerah secerahnya, tidak seperti sebelum ini hujan berpanjangan. Rezeki dan peluang yang ada ini saya dan suami gunakan untuk memulakan projek di tanah kami. Niat dan hajat kami ingin membina sebuah rumah kecil untuk dijadikan homestay (inap desa). Mudah-mudahan Allah mudahkan segalanya.

Projek bermula dengan menebang pokok-pokok sawit yang ditanam di tanah tersebut, seterusnya urusan menambak dengan tanah merah. Cuaca baik sekarang ini sangat membantu, cuma beringat-ingat sedikit bekerja di bawah terik mentari, takut demam panas dan memudaratkan diri. 

Projek berfasa ini kami rancang akan berterusan hingga tahun hadapan. Banyak lagi yang perlu kami rancang dan usahakan untuk merealisasikan impian kami. Tidak ketinggalan, ilmu juga perlu ditambah dari semasa ke semasa. Semakin banyak ilmu dipelajari, semakin banyak yang kami tidak tahu. 

Mudah-mudahan Allah memberkati usaha kami ini. Kita merancang, Allah merancang, perancangan Allah jua yang terbaik.

Koreksi diri, hiasi peribadi, hingga bertemu lagi di entry seterusnya, wassalam.

No comments:

Post a Comment

DESIGN BY:UMIESUEstudio/2014