Thursday 23 January 2014

PAKCIK OH PAKCIK

Teks     : Norhafizah Abd Hadi
Gambar : Norhafizah Abd Hadi






Hari ini kami adik-beradik berborak seperti biasa di aplikasi 'WhattsApp', tiba-tiba salah seorang kakak memberitahu pakcik kami berada di hospital kerana jatuh di tangga rumahnya. Keadaannya dikhabarkan agak membimbangkan. Pastinya saya risau selepas mendengar berita tersebut.

Kami semua mengikuti setiap perkembangan pakcik, hati meronta ingin melihat keadaannya tetapi keadaan belum mengizinkan. Dalam perancangan bersama beberapa adik-beradik, kami akan melawatnya pada hari Sabtu, insyaAllah. Namun berita yang diterima mengatakan pakcik semakin kritikal dan menurut doktor mungkin akan pergi bila-bila masa sahaja. 

Petang itu juga suami mengajak ke Hospital Slim River, agak jauh juga perjalanan, kami sampai di sana ketika waktu maghrib. Alhamdulillah dapat melihat keadaan pakcik dan mendoakan yang terbaik untuknya. Sempat juga saya bisikkan zikrullah dan mohon ampun darinya walaupun dia tidak sedarkan diri ketika itu. 

Usai melawat pakcik, kami pulang dalam keharuan. Sedih melihat keadaannya, namun doa tidak putus untuknya. Hari ini dia diuji, nasib kita belum tentu lagi. Astaghfirullah.

No comments:

Post a Comment

DESIGN BY:UMIESUEstudio/2014