Wednesday 3 December 2014

PELUANG KEEMASAN BAGI PENTERJEMAH

Teks : Norhafizah Abd Hadi
Gambar : Google




Assalamualaikum,

Lama sudah jari-jari ini tidak menari di keyboard, talian internet sungguh terganggu sepanjang awal minggu cuti sekolah. Laptop pula suami tidak berenggang dari encik suami kerana banyak tugasan yang perlu disiapkan. Memang jadi pekasam juga lah blog saya, terbiar tanpa entri baru.

Minggu lalu saya ada terbaca berita terkini tentang perancangan Kerajaan Negeri Selangor di bawah pentadbiran Yang Amat Berhormat Mohamed Azmin Ali. Antara perancangan tersebut ada satu berita yang menarik minat saya, iaitu berkenaan program penterjemahan karya antarabangsa. Sebagai seorang penterjemah sambilan, tentulah rasa sedikit teruja.

Berdasarkan makumat yang diberi, program tersebut akan dikawal selia oleh Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS), lantas saya menghubungi pihak berkenaan. Rasa bersemangat untuk mengetahui maklumat lanjut. Memandangkan perancangan tersebut baru sahaja diwarwarkan sehari sebelum itu, belum ada tindakan lanjut dari pihak PPAS sendiri. Saya diminta menghubungi semula pada bulan ini (Disember).

Bagi mereka yang mempunyai kebolehan dalam penterjemahan, jom sama-sama kita rebut peluang keemasan ini!

No comments:

Post a Comment

DESIGN BY:UMIESUEstudio/2014